2017-01-25 11:25:06 Mi jedemo odgovorno
Eat Responsibly! – Jedi odgovorno! je projekt sufinanciran od strane Europske unije, u kojem sudjeluju 9 zemalja članica Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš (Foundation for Environmental Education – FEE). Ostale partnerske organizacije: DEAR projekti (Development Education and Awareness raising – Razvojno obrazovanje i podizanje svijesti) Ciljevi: Glavne poruke projekta: 7 KORAKA DO ODGOVORNE PREHRANE: ODBOR EKO-ŠKOLEOkupiti prikladan tim koji će biti odgovoran za ovaj projekt i temu projekta (hrana) Istražiti školsku kuhinju i školsku kantinu, te baciti pogled na naše domove Procijeniti rezultate i utvrditi što bi se moglo poboljšati PLAN RADATemeljem rezultata analize hrane utvrditi koje područje teme “Mi jedemo odgovorno” treba poboljšati Dogovoriti se kako bilježiti i procjenjivati tekuće postizanje ciljeva Kontinuirano nadzirati i procjenjivati naše korake RAD PREMA KURIKULUMU Uključiti temu hrane u kurikulum OBAVJEŠĆIVANJE JAVNOSTI I UKLJUČIVANJE MEDIJAInformirati druge unutar i izvan škole o našem napretku u projektu “Mi jedemo odgovorno” EKO ODBOR Naš eko odbor – eko skupina 2.b i 4. a razreda - voditeljice eko skupina Vlatka Topolnjak i Renata Cvetko, zamjenik ravnateljice Boris Opačić, prof biologije Natalija Ivanković, prof kemije Dubravka Bayer, pedagoginja škole Anđa Kovač Popis učenika: Petra Fabijanković, Ana Francesca Cavrić, Nikolina Golubović, Fran Jačimović, Anja Jović, Nikola Kordić, Fran Kovačević, Fran Stipić, Josip Šupe, Ivan Mihanović, Lorena Bočkah, Mia Maršan, Ivor piličik, Lukatoni Karamatić, Mihael Mikec, Antonija Vitez i Luka Lukinić. U eko odboru smo podijelili svoje uloge kako bi lakše mogli ostvarivati zadatke. Na našim susretima čitamo pisma koja nam šalje poljoprivrednik iz prošlosti koji nam ukazuje na probleme zdrave i odgovorne prehrane, postavlja nam pitanja i daje ideje za istraživanje. ANALIZA HRANE Kako bi što više saznali o prehrambenim navikama učenika naše škole krenuli smo od ispunjavanja anketa o hrani. Pitanja koja su namijenjena djeci, članovi eko odbora su ispunili, a za ostala pitanja trebaju pomoć svojih obitelji pa su anketne listiće nosili kući. Anketu smo proveli i u školskoj kuhinji s našim kuharicama. Ankete smo analizirali i dobili podatke koji su nam bili potrebni za izradu našeg plana rada.
AKCIJSKI PLAN Prema rezultatima anketa izdvojili smo naše slabe i jake točke u prehrani u školi te isplanirali kako ćemo djelovati.
1.POČETNA TOČKA (JAKOST ): - Dan bez mesa a) CILJ: - zadržati dan bez mesa - ponedjeljkom - proširiti bezmesnu ponudu u školskoj kuhinji na još jedan dan - svakodnevna ponuda svježeg voća
b) AKCIJSKI PLAN: - odraditi radionicu o utjecaju mesne industrije na klimatske promjene - istraživački projekt - Kako meso djeluje na naše zdravlje? - istraživački projekt - Što mogu jesti umjesto mesa?
c) AKTIVNOST: - provedba radionice - provedba i predstavljanje istraživačkih projekata - izrada brošure za širu populaciju
REALIZACIJA AKCIJSKOG PLANA: U prosincu smo informirali učenike s uključivanjem škole u projekt Mi jedemo odgovorno te o provedbi aktivnosti vezanih za projekt. Početkom drugog polugodišta ponedjeljkom smo uveli dan bez mesa. Učenici svakodnevno u školskoj kuhinji imaju u ponudi sezonsko voće i povrće. |
Osnovna škola Eugena Kumičića Velika Gorica |