Tada Osnovna škola «Veljka Vlahovića « svečano je otvorila vrata svojim učenicima kojih je bilo nešto oko 935 raspoređenih u 30 odjela.
Uz matičnu školu djelovale su i područne škole: od 1. – 4. razreda Gradići, Mičevec i Vel. Mlaka te PŠ Šćitarjevo ,koju su polazili učenici od 1. – 8. razreda.
U područnim je školama bilo 424 učenika.
Susreti su bili vezani uz Dan škole kao i poneke blagdane te obilježavanja proljeća i drugih manifestacija.
Iz godine u godinu povećavao se broj učenika i odjela tako da smo u škol. god. 1982./83 . imali 2500 učenika i radili u tri smjene, koristeći i prostor Sveučilišta za učenike razredne nastave.
U jesen 1983. godine izgrađena je nova osnovna škola na južnom dijelu grada, sada Osnovna škola Nikole Hribara, te se time rasteretio broj učenika u našoj školi, što je omogućilo da više ne koristimo prostor Sveučilišta, kao ni rad u trećoj smjeni.
U rujnu 1988. tadašnji direktor škole Vid Križanić odlazi u mirovinu a na mjesto novog direktora imenovan je do tada profesor tjelesne i zdravstvene kulture, Drago Belužić.
U rujnu 1991. završena je nova škola u Vel. Mlaki zbog čega je došlo do promjene upisnog područja, tako da je naša škola, te godine imenovana, Eugena Kumičića, djelovala samo u matičnoj zgradi, a ne i područnim školama.
Uslijedila su doseljavanja prognanih učenika iz ratom okupiranih područja pa nam se naglo povećao broj po odjelima i do 40 učenika.
U jesen 1995. godine, g. Drago Belužić odlazi u mirovinu, a na mjesto ravnatelja dolazi g. Stjepan Puškar.
Izdajemo kao novinu školski list učenika «Koraci». Također tiskamo fotomonografiju „Hrvatsko školstvo-Moja škola“ uz Dan škole - Dan državnosti.
Učenici polaze uz redovnu i umjetničke škole, te škole stranih jezika. U nastupima škole sudjeluju izvođenjem uspješnih dionica uvježbanih u umjetničkim školama.
U školu se uvodi informatika kao izborni program za koju učenici pokazuju vrlo veliko zanimanje. Broj računala ograničava broj učenika u grupi, ali opremanje novim računalima postoji kao stalni zadatak škole. I u tom području standard nam raste, iako još uvijek nismo u potpunosti zadovoljili stalno rastući interes učenika.
Roditelji vrlo uspješno surađuju na mnogim zadacima škole te doprinose svojim akcijama na uređenju školskih učionica i kabineta /ličenje zidova, brušenje i lakiranje parketa, nabava namještaja, ugradnja klima uređaja, kupnjom TV uređaja i kompjutera u učionicama./ Tako postajemo ravnopravni sudionici zbivanja u novom tisućljeću.Prije ulaska u novo tisućljeće Saborski odbor za naobrazbu i ministar prosvjete i športa dodijelio je najviše priznanje koje se u prosvjeti može dobiti - Državnu nagradu Ivana Filipovića-ravnatelju za 1999. a pedagoginji za 2000. godinu.
Pokrećemo i sudjelovanje u akciji «Dajmo da čuju» na inicijativu učenika koji su empatički doživjeli svoju potrebu za pomaganjem. Akciju je organiziralo Ministarstvo branitelja. Sudjelujemo također u akciji razminiranja Hrvatske, svojim doprinosom u skupljanju starog papira.
U šk. god. 2002./03. adaptiramo prostor u školi za namjenu produženog boravka, koji Grad Velika Gorica financira. Na taj način zadovoljavamo barem djelomično potrebe za smještajem učenika u cjelodnevni oblik rada. Povećanje standarda za roditelje je i to što Grad najprije participira, a godinu iza toga snosi veći dio troškova obveznih udžbenika, a i dalje participira boravak učenika četvrtog razr. u „ Školi u prirodi“.
U veljači 2004. zapošljavamo psihologinju te time kompletiramo tim stručnih suradnica.
Briga o primjeni dinamičnije nastave stalno se unapređuje pa se koristi za učenike vrlo atraktivan oblik nastave, a to je «Dan bez zvona i ocjena». Primjenjujemo oblike integrirane nastave što učenici sa zadovoljstvom prihvaćaju.
U jesen 2005.u u redovni nastavni proces integriramo slijepu djevojčicu koja svojim optimizmom pruža bogatstvo, odjelu kojem pripada.Trud koji ulaže njena učiteljica Sanja Fabijanić nije neskromno posebno pohvaliti.Iako već otprije imamo integriranu slabovidnu učenicu, te uz pomoć tiflopedagoga i defektologa, obje učenice uspješno svladavaju redovni program.
U školskoj godini 2006./07. uključujemo se u nastavu po projektu Ministarstva prosvjete, a to je nastava u skladu s Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom, što u primjeni znači promjene, kao što su :
rasterećenje učenika enciklopedijskog znanja
subjektni položaj učenika
usmjeravanja prema istraživačkoj nastavi
interdiscipliniranost u nastavi
poticaji ka kreativnosti učenika
korelacija sadržaja
veća aktivnost učenika
veća povezanost s roditeljima u svim etapama odgoja i obrazovanja
didaktički snažnija dinamika procesa
više projektnih oblika nastave
više integrirane nastave
prema mogućnostima blok satovi u nastavi
izvanučionična i terenska nastava
Stupili smo odmah u kontakt sa službom za pružanje psihološke pomoći, čiji su stručnjaci, učenicima, učiteljima i roditeljima pomogli da lakše prevladaju tešku krizu u kojoj smo se zatekli.
Taj događaj nas je jako ožalostio, tako da smo do kraja školske godine otkazali sva zabavna događanja.